lauantai 3. syyskuuta 2011

Ensimmäinen (ja toinen) koulupäivä

 Tänään tulee sitten ihan Todella paljon tekstiä, niin BE WARNED!! :D

Mulla siis alkoi koulu 1.9. kello 7:10. Viikon verran oltiin Justynan kaa ihan että "koulu alkaa kohta!!!" :D Justyna oli tosi jännittyny koko ajan ja se oli mulle kokoajan että eikö sua jännitä, miten pystyt olee noin rauhassa, sillä mua ei jostain syystä jännittänyt ollenkaan :D Mutta sitten kun aamulla heräsin olin ihan paniikissa ja mua ei yhtään huvittanu mennä kouluun. Ja olin ihan superväsynyt kun joudun herämään 5:45 koulua varten. Kun tuun takasin Suomeen en enään ikinä valita siitä että koulu alkaa 8:20 :D

Lähdettiin sitten ajamaan kouluun 6:45 ja matka kesti vaan 5 minuuttia :D Suunnistettiin sitten Justynan kanssa ettimään meiän luokat, ja läydettiinkin ne sitten tosi nopeesti. Olin siinä puutyöluokan edessä Justynan kanssa ja mietittiin että pitäskö mennä sisään vai ei... Justyna lähti siitä sitten omaan luokkaansa ja mä menin sisään omaaani. Olin sitten ensimmäinen siellä ja venailin sen opettajan kanssa vartin verran että muita alkoi ilmestymään sinne. Opettaja vaikutti tosi mukavalta kun jutskasin siinä sen kanssa vähän aikaa :). Mun pöytään tuli istumaan kolme tyttöö ja kaks poikaa. Juttelin yhen Jessican kanssa joku istui mun vieressä. Ei oikeestaan tehty siellä tunnilla mitään :D

Toisella tunnilla mulla oli englantia Justynan kanssa ja olin siellä luokassa ennen Justynaa. Istuttiin ihan luokan perällä kun kaikki muut paikat oli varattuja :) Tunnin alussa meillä oli nimen huuto ja kun se opettaja pääsi mun nimen kohdalle se oli hetken hiljaa ja oli sitten että Rosa Curves... :D olin ihan että se lausutaan Kirves ja se opettaja toisti sen sitten ainakin kolme kertaa :D Tääkin opettaja oli tosi mukava, vaikkakin kaikki on ollu ihan että se on joku hullu kissatäti...

Kolmannella tunnilla meillä oli US History ja senkin maikka vaikutti tosi kivalta :) Käytiin siinä tunnilla läpi sääntöjä ja mitä aiheita tullaan käsittelemään kurssilla. Ei oikeestaan puhuttu Justynan kanssa kenellekkään kun istuttiin yksittäisissä pulpeteissa ja se opettaja höpötti koko ajan :D

Neljännellä tunnilla mulla oli Keramiikkaa ja istuin siellä kahen semmosen tytön vieressä, ja kun istuin siihen toinen niistä oli heti että sulla on tosi kauniit hiukset :D Aloin sitten jutskailee niitten kanssa, mutta jossain välissä ne vähän ignoras mut ja alko sitten keskustelee keskenään. Mutta ei se silleen haitannu kun suunniteltiin semmosta kuvioo keramiikkalaattoihin, niin keskityin siihen sitten enimmäkseen.

Viidennellä tunnilla mulla oli sitten Japania, ja kun tulin sinne luokkaan siellä oli vasta kaksi ihmistä opettajan lisäks. Menin sitten semmosen tytön viereen istumaan. Yritin siinä puhuu sen kaa mut se ei oikeen vastaillu mulle. Mentiin sitten tunnin jälkeen syömään ja onneks mulla ja Justynal on sama ruoka sillä oisin muuten varmaan joutunut istumaan yksin :( Ostin itelleni kanasalaatin ja veden. Aateltiin eka että sieltä saa vaan jotain pitsaa, ranskalaisii ja hampurilaisia, mutta onneksi sieltä sai myös kaikkii voileipiä, wrappejä, salaatteja ja kunnon ruokaa.

Vikalla tunnilla mulla oli matikkaa, ja menin siellä istumaan semmosen tytön viereen joka näytti mukavalta, mutta kun kysyin siltä että voinko istua niin se tuijotti mua hetken ja oli vaa että senkus. Yritin siinä sitten pari kertaa senkin kanssa jutella mutta se ei sitten vaivautunut vastaamaan mulle ollenkaan. Saatiin siltä maikalta (joka muuten on ihan superkiva, ja oli Lisan lempiopettaja kun se kävi koulua siellä) semmoiset laput joihin vanhempien ja oppilaiden piti allekirjoittaa, että on lukenut ja ymmärtänyt säännöt. Saatiin semmoset laput myös englannissa, historiassa ja japanissa. Kun tunti sitten viimein loppui olin aika huonolla tuulella, sillä ajattelin ensimmäisen päivän olevan parempi...

Nähtiin sitten Justynan kanssa Science Buildingin alakerrassa, kun mentiin koe-esiintymään One Actiin (jossa kaikki hakiat saa roolin, onneks :D) Justyna oli sen Drama kurssilla jo ilmottanut meiät molemmat, joten kun mentiin sinne saatiin semmoiset paperit täytettäväks ja sitten meiän piti vaan odottaa. Mentiin siinä vieressä olevaan luokkahuoneeseen, ja kun oltiin siellä 10 minuuttia odotettu, joku poika laittoi Tangledin (kaksin karkuteillä suomeksi) pyörimään :D Kun oltiin siinä puolitoista tuntia katottu sitä olin ihan että millon päästään koe-esiintyy, kun olin jo ihan superväsyny... Mentiin sitten kysymään ja ne ei ollu ees päässy 20 asti! Oltiin siinä ihan että OMG!! ja se tyttö siinä oli ihan että jos haluutte voitte tulla huomenna, mutta ette sitten kerro kenellekkään tästä :)



TOINEN PÄIVÄ KOULUSSA

Toinen päivä meni paljon paremmin kuin ensimmäinen. Juttelin puutyön tunnilla sen Jessican kanssa lisää, ja nykyään kun nähään käytäväl tai jossain se aina viluttaa mulle :) Englannin tunnilla meiän maikka oli tehny meille istumajärjestyksen ja mä istuin semmosen pojan vieressä (en tiiä sen nimeä mutta sitä kutsuttiin JJ:ksi) meiän piti sitten kirjoittaa semmosta Journalia, ja saatiin kolme eri paperia sitä varten. Se sitten kysy multa jotain ja alettiin juttelee siinä vähäsen ja kerroin että oon Suomesta ja se oli ihan että vähänkö siistiä, onko sulla aksenttia? Olin ihan että öööö eikse kuulu? :D Ja se oli ihan että eipä oikeestaan :)

Meiän historian maikkakin oli tehnyt istumajärjestyksen ja mun taakse tuli istumaan se sama tyttö joka oli siellä One Act audutionissa siiränyt meiät seuraavalle päivälle! :D Keramiikassa ei oikeen tehty mitään ja istuin kahen muun tytön kaa eikä nekään oikeen puhunu siinä. Japanissa se mun  vieressä istunu tyttö höpötti mulle tosi paljon :D Ja matikassa istuin kanssa eri paikassa. Istuin semmosen tytön viereen ja siihen tuli sitten semmoinen poikakin vieree joka alko puhuu mulle :) Siinä tunnin kuluessa mulle selvis että se tyttö oli Seniori, mikä oli tosi outoo koska suurin osa niistä oppilaista oli Sophmoreja :D Se oli reputtanu sen kurssin 3 kertaa :D Olin siinä sitten ihan että omg tää on varmaa tosi vaikeeta, mutta tulin sitten toiseen tulokseen kun opeteltiin miten piste nimetään ja mikä on suora ja että suora AB on sama kuin suora BA...

Käytiin sitten vielä päivän päätteeks siellä Auditionissa, ja kun pääsin niistä ovista sisään semmoseen odotustilaan, siinä oli semmoinen poika joka anto mulle läsikirjoituksen ja sano että luet vaan tosta. Olin ihan että en kyllä tunnista kaikkia näitä sanoja kun oon Suomesta :D Se oli ihan innoissaan kun se on puoliksi ruotsalainen :) Kerroin sitten että osaan vähän ruotsia ja se alko heti pälättää mulle ruotsia :D Kun sitten pääsin sinne Audition tilaan se oli niille ihan että tää on Rosa, se on vaihtari Suomesta, ja osaa vähän ruotsia!! Ja ne kaikki oli ihan että, se on varmaan sun lemppari nytten :D Ruotsalainen poika lähti siitä sitten takasin siihen odotustilaan ja mä luin sen mun tekstin siitä ja ne kysy että osaanko mitään aksentteja. Kerroin sitten että osaan tosi pahan suomalaisen aksentin ja vähän venäläistä aksenttia :D En siinä viittinyt sanoa että osaan sanoa Would you like to have a cup of tee? brittiaksentilla :D Kun ne oli ihan että ok, ne pyys mua suomentaa sen tekstin :D kun siinä sitten käänsin sitä suomeks, se vähän naureskeli :) Kerroin siinä sitten että haluun pienen roolin ja ne oli että se käy hyvin :) Lähin siitä sitten pois ja se ruotsalainen poika kysy että miten meni, ja eihän se mitenkään loistavasti menny, ja se oli ihan että nej, du var kul :D Olin ihan että tack tack :D

Kun oltiin molemmat esiinnytti lähettiin kotiinpäin :) ja meillä on nytten kolmen päivän viikonloppu kun maanantaina on Labor Day (ei liity mitenkään synnytykseen, vaikka labor sitä tarkoittakin) ja silloin ei ole koulua :D

7 kommenttia:

ruussa kirjoitti...

Hienostii Rosa! :D voitki sitte alkaa opettelemaan ruotsia, niin voit jutskaa sen pojun kanssa lisää ;)

ja kyllä ne ämerikkäläiset alkaa kohta sulle puhumaan, ne on varmaan vaan jotenki vieraskoreita.

ps. labor day on vähän ku meijän vappu eli työväen juhla tms ;)

tuija kirjoitti...

Hej,

vi tror också att du kan tala svenska. Lempin har kommit tillbaka och hon vill börja vattenairobics nu i samma gruppen du var i våras.
tanten t

Rosa kirjoitti...

ruussa, joo no olin siinä vähän että ööö kun se puhu tosi nopeesti, niin on ruotsi vähän ruosteessa :D joo kyl siel on paljon kivoit vaikuttavia tyyppejä, olin vaa vähän pettyny kun kaikki oli mulle että joo heti ekana päivänä kaikki puhuu sulle ku oot vaihtari :D

tuija, ja jag talar liten svenska :D men bra, att du inte behöver gå ensam :)

seija kirjoitti...

och vad har du köpt?? nöttkötttttt???

Emppu kirjoitti...

Jeee, vähän siel on varmaan siistiä! Lisää näitä :))

seija kirjoitti...

miten mä saan kanssa tollasen kuvan muhun liitettyä? Voitko tulla pakkaamaan kamas kun muutetaan? Oletko selvittänyt sen NY jutun? Terveisin ÄITI

mimmyy kirjoitti...

uuuu siistii Rosa! sen lisäks et opit enkkuu ni opit sitte samal ruottinki ;)