sunnuntai 21. elokuuta 2011

Perillä ollaan

Eli olen saapunut turvallisesti perille vaikkakin jo vähän aikaa sitten :D Mun piti olla täällä puoli yhdeksän aikaan eilen illalla, mutta olinkin vasta 1 aikoihin yöllä, koska meiän piti vaihtaa konetta Chicagossa koska moottorissa oli jotain vikaa... muutenkin lennot ei kyllä menny niin hyvin, koska kun oltiin lähdetty Helsingistä kohti Lontoota jouduttiin pysähtyy Kööpenhaminan kautta koska, joku mies sai aivohalvauksen/aivoveritupan/halvauskohtauksen. (en tiiä minkä niistä kun koneen henkilökunta puhui englantia ja sanakirja antaa useamman tuloksen sanalle stroke...) Sitten kun laskeuduttiin sinne Kööpenhaminaan tuli ensihoitajat noutamaan sen miehen koneesta ja sitten noin puolen tunnin päästä jatkettiin matkaa.





Päästiin sitten Lontooseen ja oltiin yli tunti myöhässä, ja myöhästyttiin sitten STS:n tapaamisesta ja alettiin juoksentelee ympäri lentokenttää :D Onneks kerettiin kuitenkin ajoissa portille :) Siellä Lontoossa meillä oli saattajat jotka tuli meiän kanssa Chicagoon ja joide tarkoituksena oli neuvoa meitä miten pitää toimia, mutta täytyy sanoa ettei niistä kauheasti iloa ollut, sillä kun sitten oltiin siellä Chicagossa ja piti lähteä uudestaan lähtöselvitykseen ja oikeaan terminaaliin, saatiin melko huonot ohjeet ja oltiin vähän eksyssissä koska Chicagon lentokenttä on TOSI sekava, eikä siellä ollu ees kunnos ohjeistuksia. Ja eniten mua siellä ihmetytti että koko paikassa ei ollut yhtään kelloa :D

Chicagosta Seattleen matkustin kahden muun vaihtarin kanssa joista toinen oli ruotsalainen ja toinen sveitsiläinen. Ja kun sitten saavuttiin Seattleen mentiin suoraan hakee meiän laukkuja ja siellä oli meiän Host-perheet odottamassa. Mulla oli kyllä vaikeuksii löytää mun Host-äiti, kun se oli ollu eripuolella ja tuli sitten ettii mua sinne mis mä olin :D Mutta päästiin sitten hyvin kotiin sieltä, ja olin tosi väsyny ku olin valvonu joku 30 tuntii. Menin sitten suoraan nukkuu siitä :D




3 kommenttia:

justynagrzymala kirjoitti...

That's me, Justina :)I don't understand any word from above haha, anyway this is my blog address: www.mintandmango.blogspot.com

xoxo

Anonyymi kirjoitti...

minkä järjestön kaut sä pääsit sinne? Ja olitko tyytyväinen järjestöön ?

Rosa kirjoitti...

justyna, haha :D I'm gonna check out your blog and propably not gonna understand anything :D

anonyymi, suomessa järjestö on STS ja ei oo ollu valittamista, kaikki on hoidettu hyvin ja ajallaan, vastaanottava järjestö on CHI ja tähän mennessä oon tyytyväinen vaan siihen että perhe löyty nopeasti, mutta aluevalvoja ei pidä yhteyttä, eikä muutenkaan tunnu asiat sujuvan... mutta STS:llä on monta vastaanottavaa järjestöä, joten jos on mahdollisuus valita joku muu kun CHI suosittelen tekemään niin... ite en vielä valintaa tehdessä tienny CHI:stä muuta kun että ne ottaa vaan opiskelijoita joilla on enkku 9 tai parempi ja aattelin että ne vois olla ihan hyviä. :) tuli vähän pitkä vastaus, mutta toivottavasti vastasin tarpeeksi hyvin :D